Deskové hry

seznam :
i)   ctverce
ii)  fotbal
iii) piskvorky
iv)  lode 
v) <?any idea?>


i) ctverce
----------

hra je urcena pro dva hrace (pod pojmem hrac se rozumi objekt, ktery cini
tahy, fyzicky pocet hracu neni teoreticky omezen). hraje se na ctvercove
siti, ve ktere jsou vyznaceny mrizove body. tah spociva v tom, ze hrac
spoji nejkratsi moznou krivkou (rovnou carou) dva sousedni mrizove body
a to tak, ze vznikla usecka musi byt rovnobezna s okraji mrizky. takto
se hraci stridaji v tazich dokud jeden z nich svym tahem nedokonci
jednotkovy ctverec vytvoreny z predchozich tahu (ne nutne jeho). jakmile
se tak stane, napise do tohoto ctverce svoje jmeno (inicialy, prezdivku
apod.) a pokracuje ve hre stejnym zpusobem.  hrac, ktery tedy dokonci
ctverec ma tah navic. hra konci v tu chvili, kdy jiz nelze dale tahnout
(pro mriz s m x n mrizovymi body je to po 2mn-(m+n) tazich). vyhrava
ten hrac, kteremu se podarilo za hru dokoncit vice ctvercu.

ii) fotbal
----------

hra pro dva hrace (hrac viz. definice u ctvercu). hraci deskou je
ctvereckovany papir nebo cokoliv, co ma alespon nejakou pravouhlou
mrizku. zde se udela pravouhelnik (rozmery jsou individualni), ktery bude
predstavoval hriste.  uprostred kratsi strany se ve prostred zretelnym
zpusobem vyznaci branka, ktera muze byt siroka od 2 do 4 bodu. dale se
na mrizovem bodu co nejblize stredu hriste udela mala tecka. zde bude
zacatek hry. tah spociva v tom, ze hrac z z bodu, ve kterem skoncil jeho
souper spoji tento bod s nekterym s osmi, kteri ho obklopuji a tam udela
zase tecku (vyjimky pozdeji). hraci se na tahu pravidelne stridaji. ale
pozor! tah ma jista pravidla:

-- tahnout se nemuze po jiz provedenem tahu (po jiz nakreslene spojnici)
-- pokud na koncovem bodu spojnice je jiz nakreslena tecka, muze hrac svuj
   tah prodlouzit. to muze delat do te doby, az udela tah, ktery konci
   na mrizovem bode, kde jeste neni nakreslena tecka. pak tahne souper.
-- pokud se naktery z hracu tahem dostane na okraj hraciho pole,
   bere se, jako by tam byla nakreslena tecka (muze se tedy "odrazit"
   a pokracovat). zde plati edno omezeni. hrac se nesmi odrazit opet na
   okraj, vzdy se musi odrazi zpet do hraciho pole (tim je zamezeno tomu,
   aby se hrac podel okraje nedostal az

hra konci kdyz:

-- se hrac dostane do rohu hraciho pole. od tud se jiz nemuze odrazit nikam
-- tah hrace skonci v brance. (prohrava logicky ten, jehoz branka to nebyla)
-- hrac jiz nema kam tahnout. (souper ho zablokoval)
-- hrac se pod fyzickym natlakem protihrace vzda


iii) piskvorky
--------------

tato notoricky znama hra asi neprotrebuje predstavovat, protoze ji znaji
vsichni s pozitivnim
iq.


iv) lode
--------

take lode asi vetsina populace bude znat. pro ty, kteri tvori tu mensinu, tak
doporucuji
navazat kontakt s nejkym z vyse zminene vetsiny. hodne stesti. pro namorniscke
fanatiky uvadime
nektere typy lodi (s vlastnim i prevzatym pojmenovanim):

   *        ponorka  

  ***    torpedoborec             *

   *    kriznik
  ***

   *
  ***  tezky kriznik 
   *


  ** minovka

  
  * *
  ***    katamaran
  * *


   *
   **   lehka bitevni lod


   ** letadlova lod
*****


v)
no, to by uz mohlo stacit. samozrejme, ze ve fantazii se meze nekladou, a tak
si muzete vymyslet
treba celou novou armadu.

au: roman